מה זה מרלוג

כל מה שרציתם לדעת על מרכז לוגיסטי כלקוחות סופיים, לא ממש אכפת לנו איך הגיע כל מוצר אל המדף מולו אנו עומדים. מה שחשוב לנו הוא שהמוצר יגיע אל המדף הקרוב אלינו, שהוא יהיה זמין בכל פעם שנזדקק לו ושתג המחיר שלו יהיה מספיק אטרקטיבי. אלא שכדי להגיע אל המדף, צריך המוצר לעבור שרשרת שלמה של תחנות וככל שהשרשרת הזאת ארוכה יותר ומורכבת יותר, כך תהיה הפגיעה בציפיות הלקוח גבוהה יותר. זה בדיוק המקום בו נכנס לתמונה הקונספט של מרלו”ג.

מה זה מרלו”ג?

ברמה הסמנטית, מרלו”ג הם ראשי התיבות של ‘מרכז לוגיסטי’. ברמה המעשית, מרלו”ג הוא מרכז המשמש לקליטת סחורות מרשת של ספקים, אחסון הסחורות והפצתן לרשת של לקוחות על פי דרישה. ברמה העסקית, המרלוג הוא המקום שמרכז את כל הפעילות העסקית של העסק סביב סחורות ומוצרים מוחשיים. לצורך הדגמה, חברה גדולה המשווקת מאות או אלפי מוצרים שונים לכל רחבי הארץ, מקימה מרלוג אחד באזור מרכזי, אליו שולחים כל הספקים את הסחורות וממנו מפיצה החברה את אותן סחורות אל לקוחותיה בכל רחבי הארץ.

 

מהי תרומתו של המרלוג?

אחרי שהבנו מרלוג מה זה, כעת חשוב להבין מהו הערך המרכזי שאותו הוא מספק. ככלל, כל עסק רוצה להשיג שליטה כמה שיותר גבוהה באופן בו הוא משרת את לקוחותיו. כל עסק גם רוצה למזער את עלויות התפעול שלו לאורך כל שרשרת האספקה. כאשר העסק מפיץ את מוצריו באמצעות חברות הפצה חיצוניות או באמצעות היצרנים עצמם, הוא תלוי לחלוטין בסטנדרטים של אותם מפיצים או יצרנים והוא מחויב לשלם להם את העמלה על עמלם. במודל זה עלולות להיווצר המון תקלות באספקת מוצרים ללקוחות ולצדן גם קושי להתחרות על מחיר ואיכות השירות. מרלוגים הם מבנים שמנוהלים ונמצאים בבעלות העסק עצמו ומעניקים לו שליטה מלאה במעבר הסחורות אליו וממנו אל השוק, מה שמאפשר לו להבטיח שהמוצר שלו יגיע לכל מדף, שהוא יהיה בזמינות מלא ללקוח בכל עת ושתג המחיר שיוצמד אליו יהיה מספיק אטרקטיבי ותחרותי וזה, כפי שהסברנו בהתחלה, בדיוק מה שהלקוח הסופי מתעניין בו.

 

מרלו”ג זה בעיקר עניין של שליטה בתהליכים לוגיסטיים

בסופו של דבר, כשאנו שוקלים את האופציה של הקמת מרלוג פירוש הדבר שאנחנו מרגישים צורך חזק להגביר את השליטה שלנו באופן בו עוברים המוצרים שלנו מרצפת הייצור אל בית הלקוח. בהקמה של מרלו”ג פירוש הדבר שאנו לוקחים את השליטה על כל תנועת הסחורות הנמכרות על ידינו, מכניסים אותן תחת חסותנו במבנה לוגיסטי הנמצא לחלוטין בשליטתנו ומגבירים את השליטה שלנו במלאי העומד לרשותנו בכדי לשרת את לקוחותינו. לבעלי עסקים מסוימים זה ייראה כמו עניין שולי, אלא שלכל שחקן גדול בכל שוק, יש מרלוג שבהקמתו ובאוטומציה שלו הושקעו מיליוני ועשרות מיליוני שקלים וזה כבר אומר שכנראה מדובר לא רק בעניין מספיק חשוב, אלא בעניין קריטי להצלחת העסק.

 

אם אתם שוקלים את האפשרות של בניית מרלוג אבל לא לגמרי מבינים מה זה מרלוג, איך הוא יכול לתרום לעסק שלכם ומה תהיה ההשפעה שלו על השורה התחתונה של העסק, אנחנו בקבוצת צדוק, אחת מחברות הלוגיסטיקה המובילות בישראל, נשמח ללוות אתכם לאורך תהליך מלא שמתחיל בייעוץ והכוונה מעמיקים ויסודיים ולאחר מכן גם בליווי כל תהליך התכנון וההקמה של המרלוג. לקבלת מידע נוסף וסיוע בנושא מרלוגים ולוגיסטיקה בכלל, צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 3999* ונשמח לסייע.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך:
שילוח פנים ארצי
ייעוץ לוגיסטי
הובלת מכולות עם מנוף
מרכזים לוגיסטיים בישראל
אחסנה במכולות בחיפה
שינוע חומרים מסוכנים
משאית תובלה
הפצה לחנויות
הובלות משטחים
במתחם אשדוד דרושים/ות מלקטים/ות , מלגזנים/יות , ובקרי/יות מלאי לעבודה במשרה מלאה
דרושים/ות מנהלי/ות לקוחות
מלגזנים/ות עד 45 טון – למסוף אשדוד
נהג/ת בעל/ת רישיון נהיגה עד 12 טון ומעל 15 טון
סדרן – מתפעל עבודה
נהג בעל רישיון נהיגה למשאית c,e
הפעל נגישות

 

 

סלוגן דיזיין - פיתוח מערכות